...vai mitä isompi isoveli?

Ni, siis noin sannoo isoveljeni, joka tän meil tullesas ain nappaa mu sylliis vaik mää' olisi nukkumas. Jos se jää yäks, ni se nukkuu tos soffal, joka o muute mu petini. Sit aamul se valittaa mammal, ettei se taas saanu nukuttuu, ku Elviira (siis mä) änkes siputassuihin elikkäs sen kinttuihi. Mitäs meni MUN petilleni. Sit joskus se laittaa mul sen taittopatja toho lattial, et' mää muka mensi siihe nukkumaa. Turha luulo! Kyl mää voin siin vähä aikaa ol nukkuvinas, mut sit ku mä huamaan, et' velipoika o nukahtanu, ni määpäs kiipeenki sen sipuje vällii nukkumaa. Mikäs sen parempi paikka, ko vähä saa nojata jonku raajoihi. Sit jossai vaihees se herrää ja siirtyy siihe taittopatjal nukkumaa, kunnei muka voi nukkuu samas petis mu kans. Siis mä sanon tän nyt vielä kerran: tää soffa on MUN, M - I - N - U - N! Mut toisaalta, jos kertta velipoikaki voi nukkuu siin lattial taittopatja pääl, ni kyl kai määki sit siin voin nukkuu. Mää tairanki täst siirtyy sen viäree paapustaa. Et kenellekköhä se söpöys ny sit taas onkaa kirous?

Äipäl o tapan kattel telkkarii sillai, et sen siputassut o siin rivaanil. Ja mul o tapan hypät sit siihe se sipuje vällii tirsottaa, vähä niinku tälläi:


Milamassa Saragossa...


Kanneloorum Lom...


Barbarossa Tillintallin, Tilulilu Lii!

Hih, kuka tietää mistä TV-sarjasta kuvatekstit on peräisin?

T: Elli Elviira Eloveena

PS. Rentouttavaa sunnuntaipäivää kaikille!