Kävimme tänään Rimmiä katsomassa. Olen aiemminkin maininnut, mutta mainittakoon taas, että Rimmi on ystävättäreni Boderterrierinarttu. Rimmillä on isoveli; Papu-niminen kastroitu uroswhippet. Ja sitten Rimmillä on pikkusisko; Kukka-niminen chihuahuamix. Lisäksi Rimmillä on ihmisisosisko, Elviira, 2v. Meidän Elliäkin siis sanotaan toisinaan Elviiraksi. Emme aiemmin ole heillä käyneet kylässä kotona asti, mutta Rimmi ja Elviira äitineen toki ovat meillä käyneet ja olemme myös Kallon kaunihilla kallioilla treffanneet. Papua olemme hieman pelänneet, kun se kuulemma saattaa olla joskus toisten koirien kanssa hieman arvaamaton. No tarjosimme Elliä peräpää edellä Papun nuuskittavaksi, mikä sujui ihan hyvin. Ei koirilla tuntunut mitään toisiaan vastaan olevan. Alussa tosin oli hieman haukkumista ja murinaa, mutta se ei ollut mitään raivokasta kodinpuolustamista tunkeilijaa vastaan, vaan paremminkin uteliaisuutta; kuka sää oot, mää oon Papu/Kukka/Rimmi. Vierailu Ellin kanssa sujui mielestäni melko hyvin, sillä olin etukäteen pelännyt Ellin hyppimistä lasta päin. Muutaman kerran se meinasikin hypätä, mutta totteli onneksi komentoani, ja jätti aikeeksi. Kaikenkaikkiaan onnistunut vierailu, nähdään taas pian. Ja kuten kaikki kunnon sadut, alkaa tämäkin kuvasatu sanoilla:

OLIPA KERRAN


Prinsessa ja puoli valtakuntaa...


...kunnes valtakuntaan saapui tunkeilija.


Kaikki turvamiehet ja -naiset, tulkaa ajamaan tunkeutuja pois.


Hei kaikki! Mä löysin sen, tehkää äkkiä pidätys!


Tää on siis niin MUN äippä,M.I.N.U.N, ei ollenkaan sun ja sillä sipuli! Häivy!!!


Höh, ei siitä mitään vaaraa ollutkaan,
mä lähden pois. Tehkää mitä lystäätte.


Mä niin haluaisin liimata kans yhden tarran siihen vihkoon.


Vaara ohi, prinssi pitäköön prinsessansa - ja puoli valtakuntaa.